
De algemene voorwaarden
Iedere ondernemer wil uiteraard correct en tijdig betaald worden voor zijn geleverde diensten of producten.
Na het uitsturen van de facturen volgt een traject van opvolging en versturen van herinneringen en aanmaningen. Ook al wordt meestal het grootste gedeelte van uw facturen betaald, toch blijft er altijd een deel openstaand. Die opvolging vergt extra inspanningen en tijd. Tijd die je niet kunt besteden aan je kernactiviteiten.
- Goede algemene (verkoops)voorwaarden zijn alvast een eerste grote stap in de goede richting, maar hoe begin je daaraan?
- Welke intresten mag je aanrekenen en vanaf wanneer?
- Mag je extra schadevergoedingen aanrekenen voor je ‘verloren tijd’?
- Zijn alle gemaakte kosten om tot invordering over te kunnen gaan terug te betalen door uw nalatige klant?
- Hoe stel ik me in regel met de recentste wetgeving over evenwichtige bedingen, interesten en schadevergoedingen?
Kom dit alles te weten tijdens een praktische en duidelijke workshop!